Full rulle

29 juli, 2010 at 17:29

Det märks att semestrarna börjar ta slut, det har varit bra fart i butiken (med mina mått mätt ;-))
I min butik handlar de flesta på nätet, men en och annan kommer till Dimgatan också. Vi har lagt vårt största fokus på webbutiken just för att det faktiskt marknadsföringsmässigt är ”lättare”. Man kan mäta vad olika kampanjer ger, varifrån besökare kommer etc etc. Men jag tycker att det ena måste inte utesluta det andra 🙂 Att bara köra fysisk butik tror jag är farligt, fler och fler märker fördelarna med att shoppa på nätet. Och därmed växer näthandeln. Men att då köra på nätförsäljning OCH fysisk butik är ju ett vinnande koncept, kunderna får helt enkelt välja vad som passar dom. Eller så förshoppar man på nätet, man kollar helt enkelt om det är värt ett besök genom att kolla utbudet i webbutiken. Och sen går man till butiken och känner och klämmer och kollar färger och storlek och allt sånt där som kan vara svårt att få en uppfattning om på en skärm.

Personligen, men så är jag väl lite arbetsskadad, kan jag bli irriterad när butiker inte finns representerade på nätet. Hur ska jag då hitta den info jag vill ha? Hur ska jag då veta om butiken har det jag behöver?

Ja åsikter finns det många av, och viktigt är nog att vara lyhörd på marknaden men också göra det man i grund och botten själv tror på. Magkänsla gott folk, magkänsla, icke att förringa.